miercuri, 21 aprilie 2010

Tupeu,respect si superioritate


Se spune ca respectul te face OM prin comportament , caracter si atitudine.
Pe vremuri parintii si bunicii nostri erau asezati pe o treapta inferioara celor mai mari decat ei si li se dadea definitia respectului inventata si inteleasa sub o cu totul alta forma decat intelegem in zilele noatre .
Nu traim intr-o lume " roz" unde toleranta , umilinta , supunerea si conformarea sa mai poata pune stapanire pe noi.Eu nu cred ca anumite probleme pot fi rezolvate printr-o atitudine de indiferenta.
De multe ori daca ai un cuvant de spus fie el rau sau bun , doar pentru faptul ca ai deschis gura esti considerat tupeist si cu lipsa de respect.
Imi place sa respect o persoana care inspira respect dar din moment ce intalnim foarte des oameni cu mentalitate invechita (adica : esti mai mic trebuie sa taci) chiar nu mai conteaza cum ma percep.
Stiu ca politetea este un castig al civilizatiei , dar si ea fiindca are un inceput trebuie sa aiba si un capat.
Consider ca de mici trebuie sa ne deprindem sa zicem clar "DA" sau "NU" ca sa nu ramanem amorsati cu "sa vedem " ,"poate,poate" (astfel nu cumva sa suparam pe cineva cu un refuz)sau sa incercam sa dam raspunsuri categorice la provocari ca sa nu ramanem lezati mental(ce prost am fost ca nu zis aia sa aia) .Nu-mi place sa cersesc luari in seama (am facut-o si am regretat) sa ma milogesc sau sa lingusesc pentru vreun interes.
Intotdeauna fac lucruri pe care altii le considera inacceptabile sau pe care ei nu le-ar face (din simplu motiv ca au de pierdut) dar cred ca e mai bine sa regret ceva ce am facut decat ceva ce nu am facut( imi da mai multa incredere in mine) .Obisnuiesc sa-mi exprim parerea in mod direct si fara menajamente cu riscul de a atrage antipatii(Nu mi pasa!)
Am tot respectul pentru cei mai mari decat mine dar daca ar avea mai multa incredere , daca m-ar asculta si nu m-ar privi ca pe un "copil fara minte" as avea cu totul alta parere...
In general noi acestia mai mici ne ramane doar sa fim criticati si in loc de "bravo" ,"felicitari" , o strangere de mana va exista starea de superioritate degata de cel pe care "l- am deranjat" (vorbesc despre diferenta dintre generatii)
Oricat de proasta este postarea mea despre tupeu , respect si superioritate am simtit nevoaia sa-mi descarc aceste ganduri care uneori ma coplesec...dar poate ca sunt eu anormala si altii normali...:))

6 comentarii:

  1. Ai dreptate 100% si te sustin ! Aceasta este gandirea corecta .

    RăspundețiȘtergere
  2. :) Am fost pe acesi lungime de unda , si eu am vorbit de respect insa de alt gen de respect :D

    RăspundețiȘtergere
  3. cat despre ..a fi normal? ce insemna sa fi normal?

    RăspundețiȘtergere
  4. In ziua de azi, normal înseamnă să fii şmecher, să te îmbrânceşti cu lumea pe lângă care treci, să faci miştouri ieftine, să te porţi necuviincios. Normal eşti dacă nu ai auzit de “cei 7 ani de acasă”, dacă eşti un needucat. Dacă eşti la curent cu toate certurile de pe 0TV, dacă ai ultimul album al lui Guţă, dacă pe chaturi foloseşti o limbă Română mutilată,atunci te încadrezi în standardele normalităţii din zilele noastre.

    RăspundețiȘtergere