luni, 17 mai 2010


In urma cu doua saptamani a murit bunicul meu ,moarte cauzata de un cancer la ficat cu metastaza pe esofag .Din pacate aceasta boala a fost descoperita de el mult prea tarziu cand nu s-a mai putut face nimic.
Nu-mi place sa scriu despre asta dar o fac datorita faptului ca m-a marcat si intr-un fel sau altul incerc sa trag un semnal de alarma asupra celor ce neglijeaza sanatatea.
Sunt convinsa ca avem perioade in care punem pret pe alte lucruri si nu tinem cont de sanatatea noastra de obiceiurile si deprinderile care formeaza stilul nostru de viata - adica de ceea ce mâncam, câta miscare fizica facem, cât alcool bem sau câte tigari fumam... , odihna , sport si tot ce tine de intretinerea organismului.Mancam tot ce ne face placere cum ar fi mancarea de la McDonald`s sau KFC dar care nu sunt sanatoase deasemeni sucurile acidulate.Cat despre analizele medicale le facem doar daca avem probleme mai grave.
Nu judec pe nimeni pentru ca si eu fac parte din aceeasi categorie de oameni uneori inconstienti in ceea ce priveste sanatatea.
Auzim des "consumati fructe si legume" dar nici acestea nu mai prezinta garantia ca sunt sanatoase deoarece sunt modificate genetic.
Cancerul este boala care a existat din totdeauna dar in ultimul timp parca a pus stapanire pe majoritatea oamenilor.E cumplit!
Dupa cele intamplate cu bunicul meu am inceput sa constientizez mai mult care trebuie sa fie prioritatile in viata mea si sa fiu mai atenta la modul in care traiesc .
PS:Incercati si voi sa aveti un stil de viata sanatos :)


7 comentarii:

  1. pfff si cand ma gandesc cat de mult imi place piptul ala picant de la kfc...vooaii si cola:D :d ..dar incep sa pap cat mai sanatos :D:D si ....daca ijncerc e bine, nu??

    RăspundețiȘtergere
  2. In ziua de azi , toate produsele din alimentatia noastra sunt cangerigene , dar trebuie sa le mancam , pentru ca nu avem de ales. Ceea ce trebuie sa facem este sa nu le consumam in exces. Dupa parerea mea , din alimentatia noastra , chipsurile (sau cartofii prajiti) sunt cele mai cancerigene care , consumate in mod regulat , in cativa ani pot duce la aparitia tumorilor canceroase .

    RăspundețiȘtergere
  3. @ realbadpisy :e bine :) macar sa eviti nu ai cum sa le rezisti am savurat si eu din plin niste crispy strips de la KFC chiar vineri :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu nu prea mananc lucruri nesanatoase , de baut beau ocazional , iar de fumat mai rar decat beau , chestia la mine e ca umblu mai mult "dezbracat" de exemplu ieri cand a fost in jur de 15 grade , batea vantul si ploua putin , eu ma plimbam cu bicicleta , chestia e ca eu nu dau 2 bani pe viata mea , ma pisi pe ea , o traiesc cum vreau si cand vrea sa se termine sa se termine , eu nu o grabesc si nici nu incerc sa "calc frana" pretuiesc mai mult viata altor persoane decat a mea.
    Condoleante!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Şi eu încerc să evit prăjelile, mâncărurile fast food, sucuri aciudulate, mâncarea prea condimentată. De ceva vreme mănânc ceva mai sănătos şi mă simt mult mai bine.
    Mi-e greu, că-s gurmandă, dar cu puţină voinţă se poate.

    RăspundețiȘtergere
  6. Sport,fructe din propria productie,fara sucuri acidulate..etc...si o sa te simti destul de bine :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Da asta mi-am propus si eu acu 1-2 luni :) si chiar functioneaza. Ma simt mai in regula. Am trecut pe sucuri naturale, fructe, legume (chiar daca am dubii in privinta lor)

    RăspundețiȘtergere